tiistai 25. kesäkuuta 2013

Tre kära

 
 



Tre ivriga röster
vill att jag ska vakna!
Sex små händer 
kliver in i säng.
 
Tre små människor
tror sej vara redo
att genast stiga
ut.
 
Tre glada ansikten
vill ha mera frukost,
och allt mera
fart.
 
I ett sväng
är alla ivriga händer
smutsiga av lera,
men duktigt duger det
att bygga broar
från
lek till lek.
 
Tre röster
som ett,
vill inte åka hem!
Fastän sex små fötter
faller omkull av tröthet.
 
Minst sextio söta kyssar
får jag
mitt inne i skogen,
som ett tack
för att jag finns till.
 
Nu behövs jag för björnungarna
vill ha mat!
Och efter maten
faller tystnaden.
Då vi somnar
 invid varandra,
precis som allt varit
bara en lek.
 
 
*   *   *   *   *   *  
 
 
 
 
 


1 kommentti:

  1. Alla mammor vet hur det är att vara en mamma. Jag har tre härliga barn som redan är stora. Jag älskar barn och har skrivit ganska mycket både om barnen och till barn.

    VastaaPoista