tiistai 25. kesäkuuta 2013

Du har gett mej

 
 


Du har gett mej
en möjlighet att både
älska och bli älskad.
Sannerligen,
lindrar du ömt mej
i din obegripliga och
unika värme.
 
Med mina leriga
fötter och händer,
och mina stammande ord
befinner jag mej
i en alldeles ny värld
som du skänkt mej.
 
Försiktigt,
med försiktiga steg
följer jag dej.
 
Samtidigt
som jag känner
hur det inre i mej
föds och fylls
till ett blomsterhav.
 
När jag har dej
så har jag allt
jag behöver.
Du har onekligen
gett mej mer
än de andra tillsammans
gett mej.
 
Du har
med din tillvaro
förvandlat mitt liv
till ett heligt liv
för oss.
 
 
*   *   *

1 kommentti:

  1. Att få älska någon i livet stort är nånting som jag måsta ha få uttryck för. Kärlek helar en människa och jag tycker att det är aldrig försent att älska. Skulle gärna vela se mera förälskade gamla par på gator och torg och i samhället.

    VastaaPoista