tiistai 25. kesäkuuta 2013

En oväntad present

 
 


Det är inget fel
på döden.
Men möt den inte enbart i
mörker,
utan se också det
ljusa i den.
 
Stanna,
stanna och lyssna
på livets melodi,
och på änglavingarnas sus.
Se även färgerna
som finns över allt.
 
Släpp loss
från din rädsla,
men känn och lev igenom
alla dina drömmar
och memoarer.
Låt själva livet trösta dej
en smula och fylla
ditt hjärta.
 
Snälla du,
sörj inte enbart
över det ogjorda
och osagda,
utan var tacksam.
Var nöjd
över det du gjort.
 
För det är inget fel
 på döden,
fastän den ofta kommer till en
som en oväntad present.
 
 
*   *   *   *   *

1 kommentti:

  1. Jag har haft äran att få skriva personliga dikter till begravningar. En gång fick jag skriva en till min arbetskamrat och feedbacket som jag fick av det var nånting som jag aldrig glömmer. Det var nånting stort. Jag har aldrig varit rädd för döden, fastän jag på sistone tid fått möta saker jag inte velat. Men så är det väl med oss alla?

    VastaaPoista