torstai 12. kesäkuuta 2014

Sommarönskningar


Foto: T.Borgstén/ ett kort som jag fått namnger ej fotografen.


SOMMARÖNSKNINGAR


Som barn 
fick jag inte göra varken
jul- eller sommarönskningar.
Därför gör jag det nu, som vuxen
med både allvar och hjärta.

Jag håller hårt fast 
vid det som jag önskat,
och alla mina tre barn 
skriver sina egna listor,
som skattkartor för framtiden.

Vad är det som jag önskar mej?
Att få sova ute i hängmattan,
att ro ensam med hunden på sjön 
och stanna och meta abborrar.
Att få mitt graduarbete gjort,
bli glad och oväntat överraskad ett par gånger.

Att åka till Gotland
och känna Visbys gatustenar genom
och under sandalerna.
Att ta dagen i sänder,
men finna även tid för att skriva gradun,
dikter och illustrera en ny diktutställning.
Och att få simma i havet.

Det är vad jag drömmer om.
Och kanske några kyssar till...

Hur är det med dig?
  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti