keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Inspirationskällan III/ Good Omens




Foto: Tarja Theiss/ Good Omens Saara Teini & jag.


https://www.youtube.com/watch?v=vnNWA92enEw  / GOOD OMENS - Carry on.

Ska i morgon gå och lysna på "GOOD OMENS" live. Klicka på linken & njut. Du kan även skriva ner på papper som en "inspirationskälla III" -övning, vad än det är som flyter ut av dig på papper. Här delar jag med dig det som jag skrev medan jag lysnade:


SOMMARREGNET


Det regnar.
Dropparna faller som noter
ner från himlen
och doftar sommar
 i mitt rum.
De faller ner
 på ett foto
av dig och mig.

Jag lyssnar på sången, 
som kom in med vinden.
Den dansar runt 
med min tunna, ljusblåa klänning,
som är sydd av både drömmar
och fågelsång.

I tystnaden hörs mina
inre ord och tankar,
"Good Omens" toner
lockade fram dem.
Sluter ögonen
och njuter.

Njuter av varje droppe
och varje not,
som faller in 
i mitt tysta
rum.

...ja sådan blev den.. ;)

*****************************************************
Rekommenderar varmt alla GOOD OMENS cd: By open Plain.
Tackar GOOD OMENS för en fin konsert.
Och tack till Ian Bourgeot och Arkadia International Bookshop. 
*****************************************************

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti