sunnuntai 5. lokakuuta 2014

På Bokkalaset/ Ekenäs


Foto: Melinda Lönnberg

PÅ BOKKALASET/ EKENÄS

Körde till Ekenäs och deltog i Poetry Slam. Bokkalaset hade haft en lyckad dag, och kvällen med Solja Krapu och Poetry Slam var just vad folk ville ha. Solja är ju den flerfaldiga SM-vinnaren i Poetry Slam, bosatt i Umeå och har skrivt b.la böckerna; Jag behöver busschauffören ( dikter), Mogen för skrubben (roman), Jag behöver lillbrosan ( bilderbok), Lille Ville ( bilderbok) och Det började så oskyldigt med diskbänken (dikter). Jag gillar Soljas sätt att skriva "lätt" poesi om även tunga och djupa saker i livet. Bravo och tack, Solja !


Foto: Emilia Nyberg
   
Foto: Anna Jansson

Här är kvinnan "bakom" Bokkalaset dvs. Gitte Westerlund, som var uppe långt före alla gästerna på lördags mogonen. En kvinna som man kan lita på..hon håller trådarna unikt i sina händer. I år var Bokkalaset ett succé skulle jag påstå. Fint arbetat och jätte fin stämning.

Foto: Gitte Westerlund

Det bästa morgonmål jag haft på länge, för jag fick umgås med Anna Jansson. Hon är underbart äkta. Vi pratade om både skrivandet, kärlek och om Gotland. Jag hoppas verkligen på att få träffa Anna igen i mitt liv. Anna är kvinnan bakom "Maria Wern"..

Foto: Agneta von Essen

Vi / Nylands Litteraturförening hade fullt hus på vårt "Litterärt Soppkalas" på kafé Smögen. Laxsoppan tog även slut och folk som kom ännu fick morotssoppa istället. Gerd-Peter Luckes bild från Facebook, just innan vi slutade när ännu några gäster fanns på platsen.

Foto: Gerd-Peter Luckes

På Rådhustorget hade man boktravartävling med böcker. Här författarnas fina "verk", som vann tävlingen.
Foto: Tibu Borgstén/ 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti