keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Med på Bokmässan i Helsingfors


Foto: Tibu Borgstén

Foto: Peter Lind/ Läste på mina dikter på Tottis scenen igen)

Här linkken till Bokmässan:
http://www.messukeskus.com/Sites3/Kirjamessut/sv/Sidor/default.aspx

Foto: Peter Lind

Det var länge sen sist vi två sågs dvs: Eeva-Maija Haukinen och jag! Vi båda studerade samtidigt på Teaterhögskolan till teater/
dramapedagoger. Det var tider det! Eeva-Maija önskade mig lycka till i kyrkvalet, där jag är med för första gången i mitt liv. 

Foto: Lisa Granström

Så trevligt att träffa Juha Hurme, som kulturåret 2000 skrev pjäsen VolgaFarmari, vars producent jag var. Jag har alltid uppskattat Hurmes tankar runt mänskligheten och livets grunder. Han skriver bra, och som regisör är han minst lika värt.
Så det enda boken som jag köpte i år är:

JUHA HURMEs - NYLJETYT AJATUKSET (Teos 2014)

Han skämtade med mig att han tagit upp lite finlandsvenskheten i denna bok. Så det ska bli intressant att läsa om..    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti