keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Jag tackar



Foto: Tibu Borgstén

JAG TACKAR

Jag stannar. 
Efter att du gått
har mina stigar varit frodiga,
och fulla av vackra stenar,
snäckor och torkade blommor.

Marken i alla årstider 
har välsignat mina steg,
och vindarna i alla väder
har smekt mina kinder.
Och hunden den,
den har kysst mig,
som du.

I ett gammalt bagage
som doftar unket,
har jag syltat ner mitt nya liv.
Det gamla livet har jag blivit av med. 

Barfota, klädd enbart i det enkla,
sitter jag och andas in 
av allt det goda som svävar i luften.
 Med öppna dörrar och ett öppet hjärta
känner jag mig tacksam
från topp till tå.

Så sluter jag ögonen
och låter mina små ord
med äkta tacksamhet
 flyga uppåt mot skyarna.
Jag tackar enkelt
men djupt.

Så lockar solen 

upp mig från stolen,
och jag dansar vidare
i mitt liv.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti