maanantai 20. lokakuuta 2014

Jag skriver

Foto: Ida Borgstén


J A G   S K R I V E R

..och stannar upp
mitt i stunden
där orden dansar.
Mångsidigt och mångfärgat
förs mina känslor
oerhört långt och djupt in
i sköra meningar,
som kan bilda broar
eller göra blodröda
slut.

Bestämd sitter jag
med pennan i handen,
och låter orden falla
i min famn.
Jag väntar och väljer rätt,
så även sanningarna kan få sina vingar.
Jag tittar upp mot himlen
där löv, trollsländorna, snöflingorna
och svalorna kan flyga.

Man skriver för allt vackert
inte förkastas, eller
glöms bort.
Man skriver för att känna sig lycklig,
och för att kunna vara den
man är.
Skriver för att älska,
föra att andas
livet i ord och meningar
i tankar och känslor,
som kan dansa runt oss alla
och kramar stort
var och en.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti