tiistai 1. heinäkuuta 2014

Pappa


Foto: Google - Charles Spencer Chaplin (1889-1977)


P  A  P  P  A


Det behövdes inte mycket.
Bara lite kärlek
för mig,
att jag lärde mig 
hur saker borde vara
för att det ska vara äkta
och bra.

Jag minns inte..
Men mitt hjärta gör det
hur du lekte och skojade
med mig,
förrän du försvann i natten
och lämnade röda och gröna slickepinnar
gömda under min dyna.

All din kärlek 
och varje sött skratt 
bevarades inom mig.
Som sylt på fingertoppen 
sög jag på fingret, när du hade gått. 
För det tog bort hälften av
sorgen, orättvisan och
osanningarna 
som retade mig.

Men jag är tacksam
över dig pappa,
och kommer alltid att vara
"pappas flicka" 




Foto: Google - Charles Spencer Chaplin ( 1889-1977)

1 kommentti:

  1. Vet inte hur pappas skulle ta det...men jag har alltid tyckt att han och Chaplin har mycket gemensamt. Besökte idag utställningen on Chaplin i Helsingfors. Den var härlig. Han var en Man som jag beundrar stort.

    VastaaPoista