keskiviikko 7. toukokuuta 2014

Må hända


Cyklade.
Fick vårregnet i håret
och fågelsångens pärlor i hjärtat
på den slingrande vägen mot byn.

Kom fram.
Lämnade mitt liv utanför dörren.
Satt mej bakom de andra.
På de tjocka och handgjorda, urgamla trädbänkarna
fanns århundradets märken och sträck,
som blåste liv och tidlös anda.

Med öppna öron
och öppna ögon
satt jag under det enormt vackra taket.
Bara satt.
Var tyst
och delade stunden enbart
med mig själv.

Dock hördes fåglarnas kvitter
och solen lyste in 
genom de sköra glasrutorna.
Här odlades vackra ord
och gärningar.

Om bara du kom.
Om du kunde stanna ens kort
och öppna locket på ditt brutna hjärta
må hända,
att allt det vackra inom dej
skulle oväntat också börja blomstra.

Slöt mina ögon.
Beslöt att ta mej tillbaka.
Steg upp och tackade.
Cyklade längs samma slingrande väg
där regnet hade upphört
och fåglarna slutat sjunga.

Men inne i mig
i mitt hjärta 
kändes allt så bra
och äkta igen.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti