maanantai 5. toukokuuta 2014

Jag har


Foto: Tibu Borgstén


JAG HAR

Jag har fingrarna att känna mullen,
och fötterna för att dansa och gå med.
Min kropp att tyda hur jag mår,
känner och tycker.
Hela jag själv som en helhet
att tyda, forska och utveckla under
en livslång process.
Jag har mycket att bemöta,
som de flesta av oss.

Jag har ett hus med en miniatyr trädgård
som mitt blommande rike.
Tre barn, som var och en uppfostrat mig
minst lika mycket som jag dem.
En hund som inte går att beskriva.
Flere kärlekar, men endaste en
som inte går att glömma.
Och vänner som växer alltmer fast
i mitt hjärta.

Jag har det som behövs för ett gott liv.
Ett liv som inte är för lätt,
inte för svårt,
inte för orättvist eller tomt.
Jag har ett liv att respektera stort,
som de flesta,
även om jag inte alltid känner
eller tänker så.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti