sunnuntai 18. toukokuuta 2014

Inspirationskällan I/ för dej som skriver


Bästa skribent/ skrivare


här kommer nu den första inspirationskällan som jag lovat.
Hoppeligen blir det en skrivarkurs på hösten 2014,  där vi också möts?
Själv har jag lärt mej mycket genom att just dela mina texter med andra skrivare.
Kom ihåg att det finns litteraturföreningar som gärna tar er emot, och där ni kan 
välja kurs att gå på.

Min mening här är att skriva ärligt hur jag själva jobbar fram mina texter/ dikter.
Det finns lika många rätt sätt att skriva som det finns skribenter. 
Viktigaste är ju att man leker med ord och meningar. Men glöm inte att även hålla
skrivarpennan igång. Man blir bättre med tiden om man håller helt enkelt på med 
att skriva. Många säger att det är minst lika viktigt att läsa. Jag läser ganska lite.

Viktigt är också att våga dela sina texter med vänner och helst andra som också just
har intresse för att skriva. För mej är det också jätte viktigt att någon korrekturläser
mina texter. Jag älskar att skriva men kan inte grammatiken riktigt på något språk.
Men jag skriver ändå. Och alltid blir man ju så glad då någon tycker om ens dikter
eller andra texter. 

Jag kräver både lugnhet och tystnad då jag skriver, därför är ju mornarna ypperliga.
Men själva inspirationen, ja den kan härstamma ifrån nästan vadsomhelst. Viktigaste är
ju att försöka ta fast den!

Här några inspirationskällor som jag nu har på "tapeten". Får se vilka blir inbakade
i mina texter inom en månad eller så. Jag håller ju på att skriva till Manus och så borde
jag skriva mina finska dikttavlor för juni, juli och augusti färdigt före den 30.5. Samma
"deadline" är det för Manus. Om jag har tid, tar jag del även i en dikttävling som Lahden
Runomaratooni arrangerar. Här äntligen listan dvs. inspirationkällan I.


Ord/meningar: " Love comes so slow, but goes so fast"
                             Den osynliga flickan
                             Låt ingen stjäla ditt liv!
                             Människor som pärlor..
                             Bang!        



Bilder som jag tagit:



Bild nummer 1/ Foto: Tibu Borgstén


Bild nummer 2/ Foto: Tibu Borgstén


Bild nummer 3/ Foto: Tibu Borgstén


Händelser/ situationer:   Grälet med min äldsta dotter
                                       Övernattningen på brandstationen
                                       Morgonpromenaden och fågelsång.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti