tiistai 30. joulukuuta 2014

Ett unikt år


Foto: Tarja Theiss/ På Gotland 2014



DET HAR VARIT ETT UNIKT ÅR !


*** Pris ***

III pris - Lahtis PoesiMaraton 2014
Nationellt pris - Ordkonstveckan 2014


*** Poesi/ novel publicerades ***

PRESENS 1/2014
KONTUR 2/2014
MANUS 32/2014
Sokeria viinissä - diktsamling 2014/ Lahtis Poesimaraton


*** Uppträdanden med mina dikter bl.a. ***

Åbo internationella Bokmässan 2014
Helsingfors Bokmässan 2014
Bokkalaset i Ekenäs 2014
Arkadia international Bookshop
Myrbackas bibliotek 


*** Månadens dikttavlor upphängda ***

Café Ursula
Café Bon Temps
Kaffestugan Laurentius
Art Café Babylon
Tazzia
TerapiaPursi
Dickursby bibliotek
Mårtensdal bibliotek
Myrbackas bibliotek


*** Diktutställningen för barn besökte ***

Dickursby skola
Västersundom skola
Seutulan koulu


*** Deltog i Poetry Slam ***

i Vanda och i Ekenäs


*** Mötte och fick prata med ***

Anna Jansson
Silja Krapu
Juha Hurme
Stella Parland
Claes Andersson
Gitte Westerlund
och
Jenni Haukio

*** Medverkade i Nylands litteraturföreningens styrelse ***


(..jag menar att listan berättar nog väl hur fint år jag har fått uppleva.) 
Det överraskade mig också att mina finska dikter läster av över 1000 personer på en månad...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti