perjantai 15. marraskuuta 2013

Solen vaggar mej

 
 
Foto: Tibu Borgstén
 
 
Jag har dött många gånger.
Har kvävts ihop
då doften av kärlek
har avlösts och
avdunstat
från mitt
liv.

Men solen har vaggat mej.
 
Har sörjt,
längtat
och
gråtit
oändligt
mot ett
slut.

Men solen har vaggat mej.

Så kom dagen
då städandet i lådorna,
i minnet
i hjärtat
och i livet
inte längre räckte till.

Då vaggade solen mej och
 
viskade med sina citrongula läppar
-: Gå ut i trädgården och
skriv ner dina drömmar.
Gräv ner dem
bland Irislökarna.
 Och jag gjorde så.

Och solen vaggade mina drömmar.

Så småningom
steg solstrålarna in
 i mitt hjärta.
Och solens värme
lyfte upp nånting från djupet.
Och som ett under
fick jag bemöta för första gången
mitt äkta jag.

Och solen vaggade mej. 

Först då
började jag förstå
och leva ett helt liv.
Med visdom och kärlek
uppvuxen ur mitt
innersta utåt
mot himlen.
 
För solen vaggar mej.


 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti